Kopi Luwak

För en stund sen kom jag på en sak som jag glömt att berätta!
När jag och Peter var på Madeira så åt vi ju på il Gallo d´Oro. Till efterrätt så tog jag något med mycket choklad i olika former, sufflé, praliner och andra små goda saker. Jag minns inte vad det hette och jag hittar det inte heller på hemsidan... MEN, det speciella med det var att en av chokladsorterna var gjord på Kopi Luwak kaffebönor.
.
Kopi Luwak är tydligen en väldigt dyr kaffesort som skördas i Indonesien och Filippinerna. Det speciella är att den inte skördas från busken, utan från spillningen från ett djur, indisk palmmård. Djuret äter alltså bären men kan inte smälta bönorna så när den bajsat ut dom plockar man ut dom ur spillningen, rengör dom och sen gör man kaffe på det! Nam nam :D haha! Men chokladen som jag åt var riktigt god!
.
Bild från: The amazing Indonesia
.
Bild från: Kopi Luwak

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fränt! Jag har alltid velat smaka sådant där svindyrt bajskaffe :D

2011-02-09 @ 15:45:55
URL: http://haanabanaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0