Sitz och möglig ost

Igår var jag upptagen med lite det ena och andra så jag hade inte tid att blogga nåt. Provade en frisyr till årsfesten, funderar på att kanske göra den på lördag. Lägger upp bilder lite senare så får ni säga vad ni tycker!
.
På kvällen var det sitz, och det är verkligen evigheter sen jag var på sitz!! Det var musiksitz så efter själva sitzen får andra komma dit på eftersläpp och lyssna på bandtävlingen. Det brukar vara riktigt bra men i år for vi redan innan alla band hade spelat. Ingen orkade lyssna på dom utan alla satt och pratade. Det var inte för att banden var dåliga, utan det bara blev så... Men sitzen var bra och jag hade roligt!
.
Igår morse städade jag också kylskåpet. Det har luktat möglig mat där och jag har inte fattat vad det skulle bero på. Där finns ingen gammal/dålig mat och när jag tvättade så hittade jag inga gamla rester. I morse luktade det fortfarande mögligt och helt plötsligt så kom jag på vad det var! Jag har en vitmögelost där :D haha! vad dum man kan vara ibland!
.
Det påminner mig också om när jag och Julia var små och hittade ett mögligt salladshuvud i kylskåpet. Vi blev ivriga och tänkte att vi kan ju gå igenom allt och se så att det inte finns mer mögligt. Vi hittade inte så mycket mer än en ost som vi tänkte slänga. Men som tur var så upptäckte vi att det var blåmögelost innan vi hann göra det :D hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0