En liten biologilektion i form av videor :)

.
Så här ser det ut hos mig just nu... Imorron är det tent, sen behöver jag inte tänka på alla dessa småkryp mera! Men trots att det är mycket att lära in, så är det många gånger intressant också! Jag har nog lärt mig mycket! Tänkte visa lite klipp från youtube som kan vara lite kul/äckligt/häftigt m.m.
.
Här är en sjögurka. När dom känner sig hotade kan dom ibland spy upp sina inälvor för att förvirra hotet. Den kan sedan producera nya organ så den dör inte!

Här är en relativt kort video på hur malaria smittar. Visste du att för att en människa ska kunna bli smittad så måste man bli stucken av en mygga som har sugit blod från en malariasmittad människa!

.
I Östersjöns djupare delar finns det självlysande kammaneter! Dom är ca 2 cm långa :)
.
Nästa klipp är på en tusenfoting, och det är filmat rätt nära så titta inte om du har obehag :D Haha, nej men den är ofarlig, men det häftiga är hur den rör på benen! Som små vågrörelser!
.
Jag avslutar min lilla lektion :) med en film på en vacker lite annorlunda sjöstjärna. Det är kanske inte en sån här man tänker på i första hand... Men den simmar så fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0