Dagens FM summering

Nu ska jag börja med något som man aldrig ska börja med, att be om ursäkt :) Haha, nej men det är så att den här helgens blogginlägg till största del kommer att handla om simning. För det är det enda som händer för mig dessa dagar. Jag är i simhallen 9-12 och 16-19.30. Däremellan tränar jag i simhallen och sen finns det inte så mycket mer tid till annat. Så jag vet att en del av er inte kommer att fatta varför just det är så häftigt eller vad vissa saker betyder, men så är det den här helgen! :) Och vill ni förstå något så fråga! Jag bits inte!
.
Kvällens finalpass inleddes då alltså med Finlands nationalsång... Kan jag den? Jo, typ 2-3 första raderna... Nåja, fint var det! Sen har vi flera bra prestationer idag! Jenna Laukkanen simmade in på ett nytt finskt rekord på 100 bröstsim. Den nya tiden lyder 1.06.96. Den gamla tiden var från 2009 och det var då Katja Lehtonen som hade den (1.08.08).
.
Sen avslutades även detta pass med ännu ett finskt rekord. Damerna simmade 4x200 frisim och den nya rekordtiden är 8.11.76 (gamla: 8.14.54). Det var simföreningen Cetus (från Esbo) som tog det, mycket tack vare Hanna-Maria Seppälä... Hon simmade sista sträckan och låg då ca 10m efter ledande laget (Simmis Helsingfors), och sen vann hon med ca 3m... Imponerande!
.
Mer uppdateringar kommer imorron :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0