Madeira del 5

Sista delen :( Den här delen är också den med mest blandade bilder. Men det är väl bara att sätta igång!
.
Andra eller tredje dagen så var Atlanten lite vildare. Om man tittade rakt ut mot havet så såg det plattlugnt ut, men vid grannhotellet såg det ut så här... Vår pool klarade sig, den var högre upp!
.
.
.
Sista dagen, en bit från hotellet. Undrar vad det är som är mitt i vågen, en fisk? Fågel? Sjögräs?

.

.
Sista dagen var vi också och åkte kälke! Killarna drog igång kälken genom att dra den efter sig, och när det blev tillräckligt brant hoppade dom på bakom och styrde med fötterna! Medarna och deras stövlar hade gummibotten. Jag tyckte det var kul, Peter var lite skeptisk :D

.

.

.
Det var jättesvårt att få backarnas branthet och bergens/stupens höjd på bild, men om ni tittar på husgrunden så ser ni i alla fall att det lutar litegrann :) (Här slutade alltså kälkåkningen, efter ca 1 km)

.
Vår sista måltid på paradisön hade vi bokat in på en stjärnkrog; Il Gallo d´Oro. Innan maten tog vi en fördrink och jag valde Poncha, riktigt god faktiskt!!

.
Sen tyckte jag att drinken under, Nikita, hade lite speciella ingredienser så jag måsta ta kort på det. Ifall den nu verkligen är en av de mest populära sommardrinkarna så kanske man måste testa nån gång...

.
Maten som vi fick på Il Gallo d´Oro var enligt mig riktigt god, Peter som ätit på ett antal fler stjärnkrogar så tyckte att den hade kunnat vara bättre, i alla fall jämfört med priset. Men det var en trevlig sista kväll och jag hade gärna stannat kvar på ön i en vecka till...
.
En stjärnkrog är föresten en restaurang som har fått en till tre stjärnor. Restaurangerna rankas av Michelin, dom som gör michelindäck :) Man går in här och klickar vidare på "restaurants". Där kan man sen skriva in en stad och så får man upp restauranger i staden som har besökts av michelins rankare. Har den en stjärna så borde den vara lite bättre. Dock så har dom lite olika nivå på stjärnorna i olika länder. T.ex. så får många medelhavsländer stjärnor mycket lättare än vad restauranger i Norden får, så det är kanske lite orättvist.. Men hur som helt så har jag nu blivit stjärnkrogsdöpt :) Och känner jag min pojkvän rätt så var det inte min sista stjärnkrog :D
.
Hoppas nu att ni har tyckt om att jag visat bilderna från vår resa! Jag kan inte säga detta för många gånger; åk dit!!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men gud, den där nikita-drinken lät ju helt sjuk! Jag har väldigt svårt att föreställa mig hur den smakar... Och ännu svårare att tänka mig att den är god :P

2011-01-24 @ 22:12:56
URL: http://haanabanaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0