Sista chansen att se Finlands bästa simmare live i Vasa :) Kom och titta!

Som vändningskontrollant så får man ju se vääääääldigt många vändningar... Och jag har förvånats över hur många det är som inte lyckas tajma sina vändningar bättre, med tanke på att nivån ändå är rätt så hög. Och då tittar jag endast på en bana, av åtta... Men idag såg jag i alla fall en av dom sämsta :) Det var på 400 medley och dom var inne på sista hundringen som är frisim. I en frisimsvänding kan man i princip inte göra fel, det enda man behöver göra är att röra väggen. Om det sen är med huvudet, handen eller fötterna, det spelar ingen roll. Men den här simmaren som jag hade då, hon missade nästan väggen!! Ajaj... Dessutom ledde hon, och det mycket tack vare att hon hade så bra undervattens simning. Men hon vann heatet ändå, så det var ju tur! Men jag blev lite förvånad när fötterna just och just tog i väggen :)
.
Men hur som helst så är vi nu inne på det sista passet. Ska bli skönt, men lite sorgligt ändå... Men nu uppmanar jag er verkligen att komma och titta ifall ni aldrig varit och tittat på en riktig simtävling live. Det är häftigt, livat, stämningen är på topp och ljudnivån kommer att vara hög mot slutet! I promise! Och om inte det är tillräckligt för er så kan ni ju i alla fall komma och titta på extremt lättklädda och extremt vältränade killar och tjejer :P
.
Det är kanske inte så kul att vara där hela tiden, men om ni kommer strax efter 18 så kan jag lova er att ni kommer att få den bästa delen av hela tävlingen. Nämligen herrarnas 50 frisims final. Den är kort, just lite över 20 sekunder, men oj så bra! Alla ligger inom en sekunds marginal, förutom han som har bästa tiden, han drog iväg lite. Det kan till och med bli finskt rekord! Så kom och titta. Direkt efter det kommer dessutom dom avslutande finalerna! Härligt att se på! Så kom kom kom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0