En gång för länge sen...

...så var jag i Danmark. Kommer ni ihåg det? Det var i augusti :) Eftersom jag inte har något spännande att blogga om just nu så tänkte jag backa lite i tiden och gå tillbaka till Danmarrks-resan. Idag tänker jag berätta lite om vad vi gjorde där!
.
Vår första uppgift var att mäta en dike, alltså en vall som håller tidvattnet borta.

.
Vi tittade på fåglar i teleskop, myyyyyycket häftigare än i vanlig kikare!

.
Vi åkte mycket buss. Här for vi till Tyskland. På bilden i mitten ser ni världens mest bevakade gräns, hehe, NOT! Bilden till höger, en klassiker med ena foten i Tyskland och den andra i Danmark. På stenen stod det DR P på den tyska sidan, alltså från tiden då det hette Preussen

.
Vi smakade på konstiga salta växter som ligger under vatten 12 timmar/dygn. Det smakade salt...

.
Vi var ute och gick i den hårda vinden! Och tog skydd i gräset (testa, det blåser bra mycket mindre där!

.
Vi undersökte både växter och djur!

.
Vi varpå sälsafari!!

.
Hjälp vad vi hann med mycket! Jag har ju inte ens kommit igenom hela veckan än... Men just nu orkar jag inte mer, så jag lägger upp resten av veckan en annan gång, om sisådär en månad eller två :) Haha, nej, jag ska försöka vara snabbare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0