Nyheter

Jag är sjukt dålig på att hålla koll på vad som händer i världen. Nyheter intresserar mig inte, speciellt inte politik, och allt som man borde veta något om handlar ju typ om politik. Jag har försökt sätta mig in i olika konflikter och allt vad det finns några gånger, men det tar sån tid, är så brett och sen tar det ju aldrig slut! Som situationen i Libyen t.ex. I början läste jag så mycket jag kunde om det, men sen orkade jag inte mer...
.
Och egentligen är det här väldigt pinsamt. För det första för att jag ska bli lärare. Jag borde ju ha koll på lite allt möjligt, eller hur? (Men, lärare är faktiskt inte allvetare, även om man skulle kunna tro det, faktiskt. På riktigt.) Ja och för det andra för att man inte kan delta i några som helst diskussioner som handlar om sånt som händer i världen just nu...
.
Men vart vill jag komma med det här då. Jo, idag lovade jag Peter att jag skulle börja läsa lite mer nyheter :) Så efter att vi skypeat klickade jag in mig på HBL och började bläddra bland nyheterna. Då hittade jag det här: Världsrekord i maraton. Fatta hur snabbt man springer då!!! Helt sjukt! (ja, det var kanske inte såna nyheter jag skulle läsa, men ändå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0