De senaste dagarna

Forutom att laga mat sa har vi hunnit med mycket annat de sista dagarna har i Moshi.

Vi foljde med nagra av barnen till en statlig skola. Mycket speciellt besok. I den skolan ar de 585 barn, och de maste ga i skift for att klasserna inte ska vara for stora. I en 6:a som vi var i sa var det ca 70 elever.


Vi har vaxlat pengar och flinat at rubriken pa vaxlingskurstavlan!


De har lasen sitter pa dorren pa natten. Och det ar galler pa alla fonster... Det ar som ett litet fangelse! Brandsakerheten ar inte prio ett har...


Vi har bakat kladdkaka over oppen eld. Det blev ok, lite brant, men annars ok!


En kvall bakade vi chokladbollar. De var skeptiska, men som tur var sa tyckte dom om det! Vem gor inte det liksom... Matta blev dom dock, varje bord hade lika manga bollar!


I onsdags blev det en heldag pa stan med Pamela fran Swiwsco. Vi fyllde en hel pickup med saker till barnhemmet med pengar som slakt och vanner skankt!


Har ar en del av all shopping! Vi fyllde pa deras matforrad, medicinforrad, ritpappersforrad och mycket mycket mer!


Shoppingen resulterade bland annat i denna festmaltid (jepp detta ar en festmaltid pa ett barnhem!)


Som resulterade i manga fulla magar :)


En fin bild pa mig och (fran vanster) Eliza, Tatu, Mjajuma och Shania langst fram!

I morgon bar det av till Zanzibar! Det kanns helt otroligt att det redan gatt 6 veckor, och kvallen pa Swiwsco i gar var verkligen sorglig. Det fanns knappt ett enda torrt oga dar. Jag har i alla fall vaskan fylld med fina teckningar och brev, kameran full med bilder och hjartat fullt av karlek! Har du chansen att gora en san har resa, eller har du funderat pa det, GOR DET! Det finns ingenting jag angrar med att jag akte hit! Det var bland det basta jag gjort i hela mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0