Fran barnhemmet

Hej pa er! Tack for era fina kommentarer till inlaggen! Jag sitter verkligen med ett leende pa lapparna nar jag laser dem! Och jag skrattade hogt at mammas och Jossas kommentarer om att elefantfajten nog sag ut mer som giraffer :) det ar klart att det ar giraffer!!! Haha!

I da blir det inga bilder alls. Det finns inga usb portas pa det har internetcafet... Men nasta gang kommer de sista safaribilderna och sen hoppas jag att jag snart har en ny kamera sa att jag kan ta nya bilder. Tills dess far ni kika in pa Julias blogg.

I gar hade vi paskoverraskning pa barnhemmet. Vi hade bakat kladdkaka och kopt lite lask som barnen fick kalasa pa. De var mycket glada for det! Sen hade vi ocksa gjort ett paskagg av en kartonglada som vi malat och fyllt med gavor. Pennor, ballonger, tandborstar, klader, lite spel och en massa annat smatt och gott. Och ni skulle ha varit dar. Det var den lyckligaste stunden pa hela projekttiden har i Tanzania! Barnen och forestandaren, Pamela, var helt overlyckliga! De skrek, appladerade, klappade i hander och jublade vid allt som kum upp ur agget! Jag fick torka en tar for att det var sa rorande! Vi har det pa film, sa kanske ni far se det nan gang. Det ar i alla fall nagot som alla borde fa uppleva.

Pa kvallen var det party pa garden. Barnen var uppkladda, bytte klader flera ganger och tjejerna hade varldens coolaste frisyrer! De dansade och hade hur kul som helt. Jag kom pa mig sjalv med att sta en bit bort och bara le. Just da kande jag mig valdigt lyckligt lottad. Da vi gick hem var det morkt, sa nagra av de aldre pojkarna foljde oss hem Och mamma, du ska fa det du bad om inom en snar framtid, pa ett alldeles speciellt satt! :)

Nu ska vi ga och handla lite saker till en kaka, en tjej fyller 16 ar i dag, och hon vet inte om det, sa det ska bli kalas ikvall! Vi har kopt en liten present till henne ocksa!

Ha det bra dar hemma! Har ni sno kvar? Det har vi har, pa toppen av Kilimanjaro :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oh, hoppas du fixar en ny kamera snart, det är så kul att se alla bilder! Elefantgiraffslagsmål är då inte vanligt här hemma liksom!



Här är allt som vanligt så ni kan vara lugna ;) Ingen snö kvar (inte i stan i alla fall) och typ 5 grader varmt idag, så kanske det tänker börja bli vår på riktigt nu äntligen :)



Ha det super! Kraam!

2012-04-09 @ 12:03:16
URL: http://haanabanaana.blogg.se/
Postat av: Auntie PB

Voi Fanny, oi Fanny, minultakin lipsahti kyynel kun luin sinun suuresta juhlasta koulussa. Lapsesi siella osaavat olla kiitollisia ja iloisia pienimmastakin asiasta. Voi kunpa kaikki maailman lapset.... Sina olet nyt toteuttamassa yhta suurta unelmaasi ystaviesi kanssa. On niiiiiiin mukavaa lukea blogiasi ja olla ikaan kuin mukana matkallasi, kirjoitat hyvin ja elavasti. Ei, ei taalla KLssa ole lunta eika kirahveja, mutta gekkoja ja muurahaisia kyllakin. Suuruusluokka on toinen! Eilen loytyi taas pieni hiirikin Staffanin kylpparista! Lammin hali

2012-04-09 @ 15:45:48
Postat av: Jossa

Nä som sagt, ingen snö. Eller jo, lite i knutarna ligger det allt kvar, men imorrn blir det Göteborg och där ska det väl i alla fall vara slut på den varan! Idag drack jag rått ägg. Det var äckligt. Ska tydligen innehålla en massa bra näringsämnen, men jag vet inte jag.



Den där videon hade varit kul att se. Julia berätta om påskkalaset också och det lät härligt.



Kram på er!

2012-04-09 @ 22:26:49
Postat av: Ellida

Ni verkar ju ha det bra, trots stunder med hjärtat i halsgropen. Vilken resa och vilka upplevelser, någonting ni aldrig kommer glömma. Så, nu har jag bevisat att jag har tagit del av denna blogg. Jag gör som jag blir tillsagd.. Kramar

2012-04-10 @ 20:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0