Matlagning

Forst nagra fragor:

Har Tanzania varit en engelsk koloni?
Nej, faktiskt inte. Det har varit en tysk koloni! Det sag jag i en av skolans larobocker de tva forsta veckorna! Annars hade jag ocksa trott att det var en engelsk koloni. Deras officiella sprak ar bara swahili. Jag trodde att engelska ocksa var det, men nope... Manga kan dock engelska anda, men inte alla...

Har barnen lekt lekarna ni hade i 5-kampen tidigare?
Nej det tror jag verkligen inte. De fattade inte alltid vad de skulle gora, och de fuskade valdigt mycket, men de hade roligt och det ar det viktigaste! Mjolleken var de mest skeptiska till. Vi tankte att aningen beror det pa att det var sa helt annorlunda mot vad de brukar gora, eller sa var det for att har leker man inte med mat, som ju mjol ar. Men det blev sa mycket mjol over av det vi handlat sa de kunde laga mycket brod pa det sen :)

Vad ar samosa?
Jo, det ska jag beratta att det lagade vi i gar!! Sa det ska jag bjuda pa da vi kommer hem! I dag har vi ocksa lagat ugali, chapati och en bongryta. Plus en avocado-mango-passionsfruktjuice! Det blir Afrikansk afton hemma sen! Har kommer lite bilder fran var matlagning.

Kavlar ut degen som ska bli samosa


Har fyller vi dem med fyllningen och limmar ihop dem. Nami nami!


Till vanster fardiga samosas, till hoger de som vantar pa att bli friterade.


Har ska det lagas juice!


Vara tva larare, Victoria och Jack.


Har steker jag chapati. Som ett brod ungefar.


Och till sist: river kokosflingor! Smarta rivjarn dom har har!

Kommentarer
Postat av: Jossa

heej! Nu är jag jättenyfiken, har du rivjärnet på bild? Varför var det så smart? såg ut som att du smulade sönder kokosen med handen, men jag tror inte att ens du är så stark... Har även konstaterat att ni är väldigt bruna allihopa. ni komemr att bli bländade av oss andra när ni kommer hem. Fast nu har det börjat bli varmt på riktigt här också. Jag får sommarlov om knappt två veckor, längtar!



Hoppas ni har du kul på Zanzibar nu också! kramar

2012-04-29 @ 21:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0