Safari dag 2

Forst ska jag beratta en trakig nyhet for er. Min kamera har lagt av... Jag ska forsoka fa igang den, men om det inte gar sa maste jag kopa en ny har. Men tills dess sa kan jag inte ta nagra bilder... Det ar verkligen skittrakigt! Men som tur ar sa har jag ju en massa bilder fran safarin som ni ska fa se sa lange!

Andra dagen sa korde vi ivag till Serengeti. Det tog nagra timmar, och en gang stannade vi i ca 1 timme vid en masaiby.

Det forsta vi gjorde dar var att besoka toaletten :) Fin va!?


Vi mottogs med sang och dans, som vi sjalva ocksa fick delta i. Jag har filmer pa det men de tar sa lange att lagga upp sa det blir tva bilder bara




Skolan. De lar sig tre amnen: engelska, swahili och masai.


Sa har bor dom. Det bor fyra personer i varje hydda. Det ar en oppen eld i mitten (ingen skorsten) och tva sovrum som ar atskilda med lite pinnar. Privatliv vet dom nog inte ens vad det ar.


Paus under ett trad. Byn ser ni bakom. Inte sa stor alltsa. I den har stammen ar de 120 medlemmar.


Masaierna ater endast kott, inga gronsaker, inga vaxter... Det finns verkligen hur mycket som helst att beratta om det, men jag har inte tid med det nu. Kanske jag kan skriva lite mer om det da jag kommit hem, men annars kan ni ocksa googla.

Pa lunchstallet fanns en utkiksplats med utsikt over Serengeti. Sa klart klattrade vi dit upp och tog oss en titt pa vart vi skulle!


Sedan lunchade vi breve en elefanskalle. Det har ar en narbild pa dens tander! Enorma...


Vid en port som vi maste stanna vid och fa tillstand for att kora vidare hittade vi dessa sotisar. Fast jag ville inte att dom kom sa nara. Dom har verkligen enorma tander... Lamnade man fonstret i bilen oppet sa kom dom in...




Kvallssafari i Serengeti


Ett tag regnade det. Dessa faglar, Marabou stork, tyckte inte om det.


Precis innan vi kom till lagret stotte vi pa nagra giraffer. De ar verkligen hur vackra som helst!!!


Har ar vara talt. Den har natten hade vi besok av hyenor!


Koket!


Och en liten varning till alla campare



Fran de tva sista dagarna har jag mycket fler bilder pa djuren sa hall till godo :) men nu ska jag skypea lite! Vi hors och ha det sa bra! Hur ar det dar hemma? Tell me! Vet typ ingenting om vad som pagar dar hemma!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hienonhienoja kuvia,onhan noita kirahveja nähty kuvissa ja tv:ssä,mutta sun kuvassa oli sitä jotakin = AFRIKKAA !Ne oli muutkin hienoja Marabu-linnut sadetta pitämässä ja masaijit jotka hyppivät kuin antiloopit.



Kateeksi käy. ( Ei masaijeja vaan teitä)



Kotona on kattolistat tänään maalattu valmiiksi ja osa olohuoneen tavaroista saatu takaisin paikoilleen.Pääsiäistä päästään viettämään nollakelissä ja auringonpaisteessa. Henni ja Kalle veivät lastillisen risuja pihaltamme Getaan ja tekivät siitä pääsiäiskokon. Kiitos heille siitä. Ja kiitos sinulle kun jaksat pitää meitä ajan tasalla.

2012-04-05 @ 18:13:36
Postat av: Peeta

Terveisia Vietnamista! Ollaan taas kotona Kuala Lumpurissa. Fanny, kiitos kun jaksat jakaa matkakokemuksesi kanssamme. Juu ja kamera pitaa ehdottomasti ostaa niin kuin aitikin mainitsi ja tallentaa matkakokemukset. Mahtava tuo teidan safari matkanne vaikken pitanytkaan kertomastasi "auto-onnettomuudesta". OLE VAROVAINEN jatkossa ja kaiken kanssa! Hyeenatkin hirvittavat ja onhan tuo metsan kuningas elefanttikin aika pelottava kun se tulee vierailulle telttoihinne. Kirahvit olivat ihanan rakastuneita, vessa naytti hm... erikoiselta, toivottavasti homma hoitui. Kameleontti oli sopo eri vareissaan aivan kuin Malesian gekot. Kilimanjaron retki oli myos kiehtova ja luonto kaunista kuten safarillakin. Ihme etta teillekin loytyi maalaamaton seina koulusta, ideanne aurinkokunnastamme oli super hyva. Moshin eturuoka nayttaa lahinna meidan jalkiruoalta. Kiitos monista kuvista FAnny ja varsinkin lapsista. Niita jaksaa katsella ja ihastella kun heilla on kovin erilainen profiili mihin olemme tottuneet. Kauniit silmat, valkoiset hampaat, tummat hiukset ja iloinen ilme teidan seurassanne. Sikalaista koulukuria en allekirjoita. 82 paivaa jaljella Malesiassa! Paasiaisterveisin ja halauksin Peeta ja Tapio

2012-04-09 @ 08:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0