Safari dag 3

Vi korde en morgonsafari i dag. Borjade strax innan solen gick upp och sa korde i ca 5 timmar. De forsta tva tre timmarna hande valdigt lite. Mest lite faglar, fin natur och lite langtrakigt. Men sen vet ni vad, sen hande det massor pa en gang! Har ska ni fa se!



Tank Djungelboken




Hippo pool! Ni ser val klumparna i vattnet :)




Mamma flodhast och babyflodhast. Taget genom kikare sa lite suddigt...


Mathilda star och blickar ut over hippo pool i soluppgangen






Hyenorna ligger och gottar sig i leran. Lata sma djur


Elefantfamiljen. Den lilla roda pilen pekar pa den minsta elefanten jag nagonsin sett. Den ar 2-3 dagar gammal!!!!


Ser ni krokodilen som ligger och latar sig pa andra sidan vattnet?


Elefantfajt pa 15 meters avstand






Fagelbon som ser ut som... ja ni ser ju sjalva :)


Simba x 2!


Herr kameleont som bytte farg da jag kom nara med min svarta troja!


Breve detta trad taltade vi sista natten. Pa morgon fick vi veta att det kryllat av hyenor dar hela natten! Och en  massa vildgrisar och zebror.


Nice utsikt fran campet! Ngorongoro kratern.


Kvallsbesok!


Fotsparen ar inte sa sma... Lite senare pa kvallen kikade vi ut fran "restaurangen" och dar star den enorma elefanten, 20 meter bort!!!


Forratt!


Det blev massa bilder nu, men det finns sa mycket att visa!! Den har dagen hade jag ocksa en nara doden upplevelse. Vi motte en bil i  ca 60 km/h och korde ner i ett spar. Vi korde upp pa en upphojning, flog genom luften och stortade ner i marken, sekunder fran att volta runt. Julia, som sag det komma, satt och holl i sig. Men jag som satt och laste lyfte ur satet (inga bilbalten...) och flog med huvudet i Julisa famn. Som tur var sa var det en mjuk landning, annars hade det kunnat ga riktigt illa. Sa jag slog mig inte heller sa mycet. Mathilda som lag och sov i baksatet for med huvudet fullt in i sidan pa bilen, sa hon hade ont i huvudet, nacken och ryggen. Men som tur var sa blev det inget varre!

Men det var nog min narmsta "nara-doden-upplevelse" nagonsin. Tills nasta dag. Da trodde jag pa riktigt att jag skulle do. Men jag tar det nasta gang, internet tiden ar snart snlut. jag kan dock lugna er med att vi alla mar bra, inget hande. Men da jag tanker pa vad som kunnat handa sa borjar jag nastan grina, trots att det ar flera dagar sedan.

Kommentarer
Postat av: mamma

Den där elefanten vid ert läger - horror! Det ser ut som om du tog bilden i all hast och sedan kröp in i tältet i falsk trygghet.



"Elefantfajten" som du hade bilder på,vad det före eller efter dom omskakande upplevelserna ni varit med om? Jag kan bara informera dig om att det ser ut att vara giraffer!



Hoppas ni mår alla bra nu. Glöm det jobbiga och njut av tillvaron. Köp en ny kamera och fortsätt med att dela med dig dina upplevelser.



Vi grillar kött,har hållit på med vårarbeten ute på gården och NJUTER AV LIVET!!! GÖR DET DU OCKSÅ KRAM MAMMA

2012-04-08 @ 14:59:36
Postat av: Jossa

Vilka fina bilder! Elefantfajten (som din mor mycket observant påpekat att ser misstänksamt mycket ut som en giraffajt) är jättevacker. Och vad läskigt med bilflygturen...



Jag är på Åland ju nu, igår var jag med Sam till arken. Dom har ju byggt om där, men helt ärligt så är det ju samma gamla arken ändå liksom... Rojvade runt på dansgolvet och träffa en massa roligt gammal folk. Men nästa gång tänker jag släpa med dig också! Och det var jättekallt att cykla hem sen, JÄTTEkallt. Sam tyckte jag skulle leda cykeln hem. Pyttsan heller. Kände inte mina händer alls och kunde knappt låsa upp dörren hemma. Som ett litet mongo stod jag där och försökte hålla i nyckeln för glatta livet...



Hoppas nu att ni fortsätter ha det riktigt roligt där nere!



Kramar

2012-04-08 @ 15:16:18
Postat av: lotta

men usch ! isinit nu vara med om någå nära döden upplevelser inget sånt tack!! var försiktiga nu! <3

2012-04-10 @ 09:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0