Safari dag 4

Sista safaridagen! Och helt klart en av de basta! Eller de tva sista dagarna var bast! Tur att de var sist!

Bland det forsta vi sag da vi kom ner i Ngorongoro kratern var en nohorning! Big five completed! Har brakar den med en vattenbuffel!




Gnufajt! (Nu blev det ratt djur!!)


Pumba! Och jo, pumba ar swahili for vartsvin.


Bara Timon som saknas...




Jag matchade zebrorna i min randiga troja!




Zebrabebis! Dom ar mycket brunare an de vuxna zebrorna. Och jag kan informera er om att zebror inte later som hastar nar de gnaggar. De brolar...


Som ni forstar sa fanns det massor av zebror i Ngorongoro! Jag var helt begeistrad! Ville ta hem allihopa!






Vi kom riktigt nara en gnu! Den stod precis breve bilen!


Paus vid en hipposjo




Hyena precis bredvid bilen. Ratt fula djur faktiskt...


Gnuer. Och en hyena som tassar runt i forgrunden. De jagar endast i sallsynta fall. Och da ger de sig pa gamla, skadade och unga gnuer.


En stor vattenbuffel fick figurera som sista safaribild


Summa summarum av safarin:


Lite bilkrangel dock... Men det loste sig. Hakuna matata som de sager har. Inga problem!


Sa vad var da skrackupplevelsen pa vag hem? Jo, nar vi skulle upp ur Ngorongoro kratern. Det var min andra och allra varsta nara-doden-upplevelse pa tva dagar! Som ni forstatt vid det har laget sa var inte var bil sa himla super. Och det var ratt brant upp ur kratern, med branta kurvor. Dessutom hade det regnat sa det var halt. I ca 20 minuter satt jag och trodde att vi skulle storta flera hundra meter ner och do. Jag har aldrig varit sa radd for mitt liv som jag var da. Jag skulle verkligen vilja fara pa safari igen, men jaggar hellre upp darifran trots att det gar snabbare med bil. Som Mathilda sa halvvags upp fran kratern: "Jag skulle hellre vara en grasten nu".

Men vi overlevde! Thank God for that...

Kommentarer
Postat av: Auntie BePe

Onpa hienoja kuvia ja varitkin nakyvat erinomasesti. Hyva etta hankit kunnon uuden kameran! On tosi hienoa olla lahella villielaimia, en tieda olisiko minusta siihen. Nelja paivaa pelkkia elaimia ja aavikon aania, ehka se on rentouttavaa varsinkin jos on pyssymiehet seurana. Ehka siella oli muitakin turisteja ja jeeppeja. Eiko elaimet arsyynny ja hermostu ihmisten ja autojen aanista? Tuo teltassa nukkuminen on kylla aika uskaliasta keskella viidakkoa. Sinun aurinkoisista ilmeista paatellen safari-matka oli mahtava kokemus ja se pieni gnu, ettei vain olisi feikki. Pitaa harkita uudestaan safari-matkaa. Lammin hali

2012-04-11 @ 12:51:18
Postat av: Reetta

Skulle också bli galen om jag såg så många zebror, jätte häftigt!! Fina bilder, resan verkar vara helt super!:) Följer nog också med alltid då du postar din blogg på fb, intressant att läsa! Sköt om dig och ha det roligt!!:)

2012-04-11 @ 13:35:05
Postat av: mamma

Hei mun pikku zeebrani! Toivottavasti löysit mieleisesi kameran että päästään kaikki yhdessä jatkamaan matkaasi.



Olisi kiva saada kuvia myös lastenkodista.Toivottavasti kaikki lapset ovat terveitä eikä siellä ole mitään tarttuvia tauteja jotka tekevät elämisen ja olemisen hankalaksi niin teille kuin lastenkodin lapsillekin ja ehkä pidemmän päälle juuri lapsille. He kun eivät pääse tänne meidän leveysasteille terveyspalveluista nauttimaan.



Pitäisiköhan teidän ostaa kaikille esim. kananmunia,ne kun ovat aivan mahtavia proteiinilähteitä.Proteiinit taas ovat tärkeitä infektioiden estämisessä.Kyllä monä laitan rahaa tilillesi jos ostat munia ja ehkä jotain pähkinöitäkin rasvan saannin varmistamiseksi.



Hali äidiltä,kaikille lapsille myös



Ps. en ole ihan varma onko sulla ollut moluskeja

2012-04-12 @ 16:43:15
Postat av: marie

Herregud vad häftigt! :)

2012-04-12 @ 19:02:29
URL: http://mariehakans.blogspot.com/
Postat av: ika

Oj, vad fina bilder! Måst vara rysligt häftigt att se såna där djur, speciellt med tanke på ditt biologiintresse efter alla dessa kurser ;) Lite annat än regnveckan i danmark!

2012-04-15 @ 22:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0