Homeboys

Hej pa er!
Vad manga harliga fragor jag fick i forra inlagget! Jag har tyvarr inte svar pa alla dem just nu, utan jag maste ta reda pa det. Men jag ska forsoka besvara alla er fragor!

I gar besokte vi en svensk kvinna som bor 1 minut fran oss. Hon har flyttat ner hit och startat Homeboys. Det ar ett projekt for gatubarn. Hon har 11 pojkar som bor i ett hus med henne som hon tar hand om. (Nej det ar inga flickor, det finns nastan inga flick-gatubarn har for de plockas upp direkt pga att de rakar ut for mycket varre saker an pojkarna...). Pojkarna ar mellan 14 och 22 ar (hon har haft 19 pojkar dar, tror jag att det var, men nagra har flyttat till eget nu). Malet ar att alla ska fa en utbildning eller ett jobb sa att de kan gora nagot bra av sina liv och klara sig sjalva. Hon gor ett enormt arbete och det var verkligen givande att besoka huset! Pojkarna gor framsteg, men hon fornekar inte pa nagot satt att det bara ar en dans pa rosor.

Har bodde pojkarna innan de flyttade in i huset. De sov i dack och pa natterna kom soldater och slog pa dem med batonger. De tvattade sig i vattnet som rinner i bilden till hoger.


Har sover nagra, i ett gammalt garage. Det ar ocksa gymet i huset.


Va fick lunch dar. Ugali och bonor. Och jepp, vi sitter pa golvet och ater med handerna!


En av pojkarna gor armband som han saljer. Vi kopte alla ett varsitt, jag kopte det bla!


Jag har inte fler bilder darifran nu, men jag vet att Julia har lagt upp nagra, sa ga in dar och kika! Hon har sakert berattat nagot som jag inte gjort ocksa!

Kommentarer
Postat av: inger

Hej Fanny! Oj va häftigt, jag är helt farcinerad över allt du skiver! Helt otroligt vad du får var med om! Å va bra saker ni gör för era medmänniskor. Man blir sugen på att själv åka dit och kanske dra sitt strå till stacken och samtidigt få uppleva en annan värld.Skulle gärna betala in en slant till dina barn- hur går man då tillväga? Skulle kännas bra att betala in till något man vet att kommer i rätt händer.



Stor kram till dej och din kamrater från gummis

2012-04-20 @ 18:31:11
Postat av: Auntie BePe

Kaikki lapset ovat kovasti laihoja. Eipa taida olla tarjolla kermakakkua tai godis. Minakin olen kerran syonyt lattialla istuen ja sormin maaseudulla Malesiassa. Tuntuu niiiiin hyvalta, etta sinne on tullut uusi poikakoti auttamaan avun tarvitsijoita.Hali

2012-04-22 @ 06:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0