Dags för hårdhandskarna

Nu vet jag varför jag inte tycker om komposter: dom luktar illa och samlar på sig tusentals bananflugor!!! Usch... Men, nu ska jag prova mig på den ökända "bomben" och försöka ta död på alla. Har läst på och tydligen är det vinäger+diskmedel i en burk, tändstickor (eller lössnus men det har jag inte) i blomkrukor och kokande vatten i diskhon som gäller. Redan nu, bara några minuter efter att jag placerat ut mina burkar (dom ska tydligen vara röda för bästa resultat) har flugorna samlats runt dem och jag som just nu har lite dåligt tålamod med dem passar på att dammsuga upp de små jäklarna :) Heheheheeee...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, härligt! Du får berätta sedan om det har hjälpt, vi har inte fått några ännu men brukar alltid ha massor och jag HATAR dem! Så att jag vet hur jag ska attakera dem sen när de kommer ;)

2012-08-11 @ 12:08:32
URL: http://haanabanaana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0