Amorella

Godmorgon från Amorella! Det var ett tag sen jag åkte båt sist, men det är sig ganska likt. Sitter i caféet och lyssnar på finsk musik och pensionärer, internet är segt och det är lika tråkigt som jag minns det. Fast pensionärerna är faktiskt lite underhållande. Deras viktigaste diskussionsämne i dag tycks vara isen. Var tionde minut måste de påpeka hur tjock den är :) Och sen var båten hela 12 minuter sen!!! Kan ni fatta... Tur att man är lättroad. (Om jag syftar på mig själv eller pensionärerna får ni avgöra själva :) ) Kul är också att dom är ålänningar, tänk att man kan börja sakna åländskan på 3 veckor...
.
Då båten kör ut från Åbo kan man titta på bland annat dessa hus. Lika fascinerande varje gång med dessa stora vackra hus. Många har också såna där lusthus vid vattnet, med brygga och allt... Jag är inte alls avundsjuk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0