Läsnatt

Jag var på spinning i dag, och efter det hade jag bara ont ont ont i hela kroppen. En veckas hård träning sätter sina spår, inte bara i kroppen, utan det märks även i hur trött jag är på kvällarna. Riktigt skönt faktiskt!
.
Kvällen har jag tillbringat på Ytternäs skola. Som ni vet utvärderar jag deras läsprojekt Livslångt Läsande och i kväll har de ett evenemang, nämligen Läsnatt. Det innebär att eleverna (de som vill) kommer till skolan på kvällen (och såklart många föräldrar också) där de har lite program. I kväll fick de lyssna till en författare, Thomas Halling, som var sjukt bra! Så himla bra på att berätta och fånga elevernas (och vuxnas!) intresse! Sedan träffade de också läshunden, en hund som barnen får läsa för :) Sedan äter de kvällsmål och de som ska fara hem gör det, men många stannar i skolan över natten. Där får de sedan läsa tills de somnar! Jätte omtyckt hos eleverna som ofta läser långt efter att föräldrarna somnat!
.
Läshunden Alma
Bild från Ålandstidningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0