Den där våren

Just nu pågår den stora längtan efter våren och sommaren och den syns inte minst bland alla bloggare som inte kan låta bli att skriva om den titt som tätt. Och jag tycks inte vara något undantag.
.
Nu vet jag inte varifrån det här kommer men jag blir nästan lite trött på allt detta hets inför våren. Visst längtar jag också efter sol och värme, vem gör inte det, men jag känner ett större sug efter att leva i nuet.
.
Kanske jag äntligen börjar få in det i huvudet att livet blir så mycket bättre om man lever här och nu istället för att hela tiden drömma om det som kommer sen. Sen håller jag ju såklart på att längta ihjäl mig tills jag är färdig med gradun men jag kommer ju inte att komma dit om jag inte lever här och nu. Man får inget gjort bara av att längta. Punkt.
.
Fick jätte vackra tulpaner av min gudmor i onsdags. Har nog aldrig fått tulpaner förut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0