Funderingar kring att hitta sig själv

Lite dåligt med uppdateringar här just nu men jag hinner inte riktigt med och så... Sen sist har jag förutom att jobba hunnit med lite träning, stallet, fest och så har jag fått en lägenhet! Senast den 1 augusti får jag flytta in i en superfin tvåa :) Jeiiiii!!! 
 
Jag har också hunnit med lite djupa tankar om att hitta sig själv och kommit fram till att jag inte ritkigt vet vad det uttrycket betyder. Alla pratar om att man måste hitta sig själv, men hur gör man det egentligen? Och hur vet man när man gjort det? Mitt liv har inte varit världens dans på rosor det senaste året och jag har en hel del att fundera på. Men jag tror inte ritkigt på det där snacket om att hitta mig själv, för mig handlar det om att bygga upp ett självförtroende. Hur jag ska göra det vet jag inte ritkigt, men det visar väl sig... Någon har kanske något bra tips? Jag har som tur är haft många toppar också den senaste tiden, Tanzania, Island, jobb, lägenhet och lite annat roligt, men dom motgångar jag möter drar ner mig alldeles för mycket för att det ska vara okej. Måste lära mig att inte ta allt så hårt... Och så måste jag börja tänka mer på mig själv. Jag är liksom en sån som vill att alla andra ska ha det så bra och vara nöjda så jag glömmer lätt bort mig själv, vilket ju faktiskt är rätt så dumt.
 
Så nu vet ni det, sitter ni och pantar på en motgång för mig så håll den för er själva ett tag till :) Nu ska jag ta en liten powernap och sen blir det kanske att fara ut till en stuga och grilla och basta lite. Sånt är bra för själen!
 

Kommentarer
Postat av: Sten Samström

HejHej! detta blir ett kortkort meddelande. Hur har du det? fick du prinsesstårta av Josefin?(det fick inte jag och jag känner mig jättelurad..fnys på den!) Har du badat i slemmern?(alltså det namnet låter verkligen inte alls inbjudande...)Jag var på god väg...eller nja jag doppade fossingarna och kände lite som med julen...tanken som räknas right? Hur som helst har jag bara jobbat jobbat och jobbat, knappt varit ledig något, men nu är jag lite ledig så jag tycker iaf vi borde hitta på något! :) Förresten när jag insåg att jag e sjöman blev jag inte alls särkilt nöjd...så hitta sig själv e lite jobbigt) Ha det bäst Kramar!

Svar: Jag fick inte heller nån prinsesstårta av Jossa! Dåligt... Slemmern har jag inte heller badat i ännu, men andra ställen har jag vågat mig i faktiskt! Och då borde det vara varmare i Slemmern så det borde ju inte vara några problem :)Jag har inte heller varit ledig så värst mycket, och när det är så så har man ju sen så mycket att göra när man är ledig så man har ändå inte tid med det man skulle vilja göra!! Jag har så ännu en vecka, men sen är jag ledig till den 1 aug då jag börjar jobba på skolan, så då hinner vi!!!
Fanny

2012-07-14 @ 18:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0