Fröken Fanny

I går fick jag en mycket glädjande nyhet: jag har fått jobb! Till hösten ska jag vara klasslärare i en skola på landet här på Åland. Årskursen är inte ännu bestämd, men jag är så otroligt glad att jag fått jobb! Som jag behöver det... :D Nu fattas bara en lägenhet, och enligt bostadsförmedlingen som jag var till i dag ligger jag ganska högt upp i kön!
 
 
(Och nej, eleverna ska inte behöva kalla mig för Fröken Fanny :) Jag tycker bara att det passar så bra, min Morfar brukar alltid säga det)

Kommentarer
Postat av: Charlie

STORT grattis :)eftersom jag själv önskar att jag kunde säga det samma så tror jag att jag har en liten aning om hur bra det känns :)
Är det vikariat?

Jag har inte hunnit läsa gradun än, har tent på lördag. Men jag ska nog meddela vad jag tycker när jag har läst den.

Svar: Ja det är ett 1-års vikariat! Till den sista juli nästa år :)
Fanny

2012-06-27 @ 12:10:54
Postat av: Auntie BePe

Hej Fröken Fanny, det låter så fint! Onneksiolkoon! Skola på landet kuullostaa jotenkin hienommalta, onkohan se kaukanakin Osternasvagenilta? Siita se lahtee ja elama alkaa rullata omaa kultaista karuselliaan, heh. Itsellinen elama on enaa kivenheiton paassa! Minustakin tuntuu uskomattoman hyvalta, etta olet paassyt tavoitteeseesi, saanut jopa toivomaasi tyota ja toivottavasti asuntoasiakin jarjestyy piakkoin. Onneksi on olemassa lapsuuden koti, jossa voi viela olla koko perheen kesken hetken aikaa. Nauti siitakin vaikka katseesi on jo omassa huushollissa. Ehka jo syyskuussa paasemme katsastamaan uutta kotiasia, kun Vaasakin jai meilta nakematta. Onnea ja iloa Malesiasta meilta molemmilta! Vain kaksi yota jaljella ja sitten lentokoneen siivet kantavat meidat viileampaan Pohjolaan, Suomen kauniiseen suveen. Iso lammin hali!

Svar: Kiitos paljon! Se on noin 15-20 minuuttia kotoota autolla. Kun Staffan lähtee opiskelemaan mä saan auton niin se ei edes ole ongelma! Hyvä hyvä!!!
Fanny

2012-06-27 @ 12:58:06
Postat av: Hanna

Så himla glad för din skull!!! (Okej, jag erkänner, lite för min skull också för det betyder ju att du hålls på holmen så jag får träffa dig!) Hoppas du får lägenhet snart också så du kan ställa till med rediger inflyttningsfest!! ;D Hihi. Puss!

Svar: Tack! Och ja nu måste vi ju se till att ses, kanske vi ska boka in en tid i typ oktober för att få det att funka :)
Fanny

2012-06-27 @ 17:24:54
URL: http://haanabanaana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0