Island

Sitter i mitt rum och packar till tonerna av Aqua :) Säg den som inte börjar le när man hör Barbie Girl eller Doctor Jones! Men i morgon ska jag alltså ut och resa lite igen. Island är destinationen och orsaken till att jag åker dit är för att delta i den 16:e Nordiska Läsekonferensen. På torsdag morgon ska jag presentera resultaten från min magisteravhandling. Om jag är nervös? Nä. Men jag kommer att bli!!!
.
Bakgrunden är läsprojektet Livslångt Läsande som pågår i Ytternäs skola och som jag utvärderat i min avhandling. Projektledare Elspeth Randelin, som också varit ett stort stöd för mig under hela processen med min avhandling, blev bjuden till konferensen för att presentera projektet. Då tyckte hon att det skulle vara bra om jag kom med och presenterade resultaten från utvärderingen. Sagt och gjort, jag skickade in ett abstrakt och blev antagen! Det här är mycket stort för mig så jag hoppas det kommer att gå bra :)
.
Vi åker som sagt i morgon och kommer tillbaka hem på söndag. Konferensen är bara 2 dagar så resten av dagarna ska vi turista. Det blir vandring, valsafari, blue lagoon och det bästa av allt: jag ska rida islandshäst! En dröm att åka till Island och göra det... Nu ska jag fortsätta packningen här, håll tummarna för att det blir fint väder på Island hela nästa vecka!
.
Vill ha lika fint väder som det var i fredags då jag knäppte den här bilden!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Spännande spännande! Ha så kul på Island nu (det kommer helt säkert gå superbra med din presentation!) och så får du höra av dig när du är hemma igen så vi kan träffas! :) Kram!

2012-06-10 @ 20:55:41
URL: http://haanabanaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0