Svar på frågor

God morgon! Jag tänkte börja dagen med att svara på två frågor som dykt upp i kommentarsfältet.
.
Var det verkligen delfiner ni såg i går eller tumlare, delfiner brukar leva i varmare vatten?
Det var faktiskt delfiner. På engelska heter den White-Beaked Dolphin och på svenska vitnosdelfin. Den lever endast i de kalla och tempererade områdena i norra Atlanten. Den här delfinen är också större än delfiner som lever i varma vatten, den blir 2,5–3m lång och väger 180–350kg.
animal-earth.com
.
Det ser ut att vara rätt rent på Island?
Ja det är det faktiskt! Man ser inte så mycket skräp i naturen och på gatorna som man ofta gör hemma. Det är trevligt!
.
Jag ska gå ner och äta frukost nu och sen ska jag hoppa på en buss som ska ta mig till islandshästar!! I dag är det ridning som står på schemat, wohooooo!!!! Som jag längtat! Som avslutning på dagen blir det blue lagoon och sen åker jag hem.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vad kul att få rida islandshästar! Lite avis är jag allt :)

2012-06-16 @ 14:13:06
URL: http://haanabanaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0