Ett civiliserat samhälle

(Det är något fel med blogg.se just nu så radbrytningar fungerar inte som de ska... Därav denna tjocka text... Går inte heller att lägga in bilder eller att länka hemsidor. Just so you know.) Jag känner att jag behöver klargöra några saker här. Då jag berättar om att jag ska åka till Tanzania och volontära på ett barnhem får jag så klart mycket frågor som handlar om hur jag ska bo, internet, affärer och sånt. Men trots att jag säger att det är ett civiliserat samhälle jag ska till och inte ut i bushen så verkar inte alla tro på det :) . Efter det här inlägget hoppas jag att ni får en lite bättre förståelse för vart jag ska och hur jag kommer att bo i 6 veckor. Moshi är en stad i Kilimanjaro området med ca 150 000 invånare. Cirka 1 timme bort (med bil) ligger Arusha som har 1,3 miljoner invånare. Båda städerna har flera volontärprojekt så det finns volontärer där i princip året runt, från olika länder och organisationer. Därför finns det också många fina internetkafeér där och jag är helt säker på att man kan hitta tvål och schampo att köpa i någon affär :) . Vi kommer att bo hos en Afrikansk familj i ett hus. I huset finns rinnande vatten, elektricitet och TV. Vi kommer att få mat 3 gånger om dagen (2 på helgerna) så inte kommer vi att svälta heller :) Hoppas nu att ni förstår lite mer av min resa! Och följer ni med här på bloggen medans jag är borta så kommer ni så klart att få veta mer. Vill ni läsa mer om projektet (banhem och skola) samt om Moshi och Arusha så kan ni klicka er in här --> http://www.amzungo.com/projekt/barnhem-i-arusha-moshi-5 Det är Amzungo volontärresors hemsida som är riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0