Hej da fran skolan

I onsdags fick vi presenter av lararna eftersom de skulle ga pa lov och vi inte skulle ses mera. Vi fick en gruppbild pa oss och lararna och sen det har tyget. Sa himla gulligt. Var 2 roda sekunder fran att borja grata...



Vi kande oss verkligen behovda har, de var sa himla tacksamma. Som jag skrev nagra dagar sen sa malade vi solsystemet pa en vagg. Lararna hade velat att vi skulle mala mer for de tycker att det ar sa fint med alla malningar som finns pa vaggarna. Tyvarr hade vi inte tid med nagon stor malning men denna gjorde vi:


Sen skrev vi vara namn pa den langden som vi sjalva ar! Pa solsystemet skrev vi saklart ocksa vara namn!

I torsdags var vi som sagt sista dagen pa skolan. Vi kanner verkligen att vi har gjort ett intryck pa eleverna och de ar sa himla karleksfulla. Det ser ni nog pa bilderna har under...

Jag har lart eleverna i arskurs 2 att gora ugglan! Sa nar jag kommer in gor de sa har och sager ho-hoo :)




Jag och Prosper, som gar i sexan. En riktigt cool kille!


Sa har fast lite fler elever brukade det se ut varje gang vi gick nagonstans pa skolan.




Sista bilden fran skolan. Ar det inte varldens vackraste ogon? De ar enorma (syns dock inte sa bra), svarta och spetsiga...


Hoppas ni inte trottnar pa bilderna pa barnen, det kommer att komma fler :) Barnen pa barnhemmet ar nog lika intresserade av att bli fotograferade! Men jag ska forsoka ta fler bilder pa omgivningen och sa. Ar det nagot speciellt ni skulle vilja att jag berattade om?

Puss och kram till er alla!!! :)

Kommentarer
Postat av: Jossa

Hej!

Vad mysigt ni verkar ha haft det på skolan :). Jag undrar faktiskt en sak. Alla har ju i princip rakat hår, är det bara för att det är bekvämt eller hur kommer det sig att ingen har långt hår? Tycker dom inte att ni är knasiga som har en massa lurv på era huvuden?

Kram

2012-03-29 @ 19:38:57
Postat av: mamma

Kiva idea filmata koululaulu! Minä olen sen jo kolme kertaa kuunnellut.Rummut toivat siihen sen aidon afrikkalaisen tunnelman.



Tuo seinien maalaaminen on kiva idea. Olisi jännä nähdä mitä lapset piirtäisivät jos heille annettaisiin mahdollisuus. Heidän todellisuus kun on takuulla toinen kuin meidän.



Olisi kiva jos saisit Matildan mukaan johonkin kuvaan,otitko yhtään kuvaa opettajista.



Voisit myös kirjoitta jotain itse kaupungista,onko siellä joku suuri markkinapaikka, onko kaikilla mahdollisuus terveyden/sairaanhoitoon,miten nuoret ihmiset viettävät vapaa-aikaansa. Mitä he harrastavat,käyvätkö kapakoissa viikonloppuisin ja millaisissa siinä tapauksessa.

2012-03-29 @ 19:50:22
Postat av: Hanna

Jag har inte riktigt hunnit med att läsa tidigare så nu tog jag allt på en gång, jättekul och spännande att läsa hur ni har det och vad ni gör och se alla fina bilder!! :) Fortsätt ha det super! Pappa hälsar också :)

Kramar!

2012-03-29 @ 21:21:16
URL: http://haanabanaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0