Pa en privatskola i Moshi

De tva forsta dagarna har nu passerat. Vi har bestamt att vi alla tre ar 2 veckor pa en privatskola har i Moshi. Sedan har dom en manads lov sa da far vi till ett barnhem. Det ar jatte intressant att vara pa skolan. Jag har korsforhosrt flera larare angaende skolsystemet och sant, hehe! Och eleverna ar verkligen saaaaaaaaaaa sota!!!! Mycket som man tror om Afrika stammer ocksa. Vi har atit med  fingrarna, vi ar galet uttittade vart vi an gar och alla alskar att bli fotograferade. Och sa klart se sig sjalva pa bilden sen :)

I gar, var forsta dag, lyckades vi forsova oss. Vara klockor stamde inte riktigt overans med tiden har sa det blev lite tokigt.. Som tur var sa missade vi inget, forutom frukosten... Men i dag var vi i tid :)

Skoldagen har i Moshi borjar med att eleverna star uppradade pa skolgarden, klassvis. De sjunger skolsangen och nationalsangen. Riktigt pampigt. Om det gar att ladda upp en film sa ska jag forsoka gora det nagon dag! Men har ar en bild fran garden i alla fall.



Under rasterna far ingen av oss vara i fred, forutom om vi gar till lararrummet. Barnen vill kanna pa vart har, var hud, vara naglar, ja ALLT :) Dom ropar efter oss och vill hela tiden att vi ska vinka och sa! Pa eftermiddagen i gar lekte vi ca 2 timmar med barnen pa garden. Man skulle tro att jag fick en san har snygg solbranna av det men det ar smuts.....



Omringad av sma fortjusande barn!







Lektion pagar for de minsta, 3-5 ar


Lararrummet


Glom nu inte att lamna en liten kommentar, det ar sa mycket roligare for mig att kika in har da :) Beratta garna lite vad som hander hemma ocksa, hinner inte kolla sa mycket pa facebook :) Vill ju inte vara helt lost da jag kommer hem (fast det kommer jag ju nog vara anda...)!

Kommentarer
Postat av: lotta

hej! va kul de ser ut! o kanske roligt att få kombinera skola 0ch barnhem, se båda två! dont worry inte hinner de hända så mycket här på 8 veckor, studier studier :) sköt om dig!! kram

2012-03-20 @ 15:16:33
Postat av: mamma

Tänk vad fort det går att flytta sig till en helt annan verklighet! Skoldräkter tror jag att inte är så dumt,ingen sticker ut åtminstånde för den sakens skull. Hur är det med ordningen under lektionerna. Gulliga barn,precis som dom barnen i allmänhet brukar,men visst tycker jag att våra ungar ser lite anemiska ut jämfört med afrikanska "kusiner". Njut av tillvaron ni alla tre,kram



2012-03-20 @ 15:59:01
Postat av: Linda

Hej!

Vad roligt att läsa om ditt äventyr! Det är så skojj att se lite andra delar av världen. Verkligen kul med lite bilder.

Ha det gott! :)

2012-03-20 @ 16:41:07
URL: http://lindaheinola.blogspot.com
Postat av: Amra

Vilka söta barn! :) Jätte roligt att få läsa om dina äventyr, dock e du saknad i Vasa!



Ha de så bra, å sköt om dig! :)

2012-03-20 @ 17:21:11
Postat av: Jossa

Vad härligt det ser ut! Vad får ni göra på lektionerna och så? Och vad äter ni för mat? Och hur ser duschen ut? (so many questions!!)

Här i Göteborg har Maria och jag pluggat och gått på ett apatungt träningspass efteråt som belöning. Nu sitter jag hemma och spelar guitarhero men Jonas och Peter (vår nya inneboende).



Kram på dig!

2012-03-20 @ 19:40:06
Postat av: Sara Fard

Hej Fanny!



Det är jättekul att läsa om din resa =) Är intressant att se hur de lever där nere. Studerar dom på engelska? När börjar barnen i skolan?



Jag har påbörjat mitt examensarbete just nu. Är ganska intressant. Mitt arbete handlar om arbetslöshet och immigration.



Ha det bra.

Kram

2012-03-21 @ 10:05:35
Postat av: Sam

Nejmen Hej! Som utlovat så läser jag din blogg nu, lite besviken är jag dock. Hade trott att man skulle få fräna stylingtricks och sånt som man får på blondinbellas blogg men aja...

Jag känner verkligen igen det där med utittade och att folk ska hålla på och ta på en osv..låter som en vanlig dag för mig i Mariehamn.

Nu tillbaka till meddelandet på FB: Jag hittar aldrig någon så jag är övertygad om att du fann mig..hmm skulle ju inte sagt något om händerna känner jag...nu kan jag ju inte göra det snyggt längre(suck) men som sagt det kommer säkerligen visa sig, det verkar ju som att jag betett mig riktigt normalt då vi träffades. hehe råkade dra iväg ett halvjobbigt sms...till fel person..men det var inte ett stavfel i det..mystiskt värre. Annars så händer det inte jättemycket på ön. Lagt ett 1000 bitars pussel, började nästan gråta när jag insåg att låtsasgubben jag fick det av bytt ut massa bitar. Oja! Du kanske borde ringa Mariebad och be dem fylla på bassängen, var där och drack säkerligen halva i mina försök att simma..flyter ju som en dålig sten typ..så simträning tackar man ej nej till.

Jag tänker inte fråga något särskilt för jag tror att om jag följer bloggen så får jag svar på allt ändå, så du får istället läsa alla mina påhitt istället! (hiiih) :D

Ha det fantastiskt och hälsa Julia

2012-03-21 @ 14:22:27
Postat av: Peeta

Voi miten ihania pienia suloisia sopolaisia teilla on siella kaukana aurinkoisessa Afrikassa. Lasten silmista ja koko olemuksesta nakee miten he nauttivat teidan seurastanne niin kuin tekin nautitte lapsistanne. Iloa ja intoa ei nayta puuttuvan keneltakaan! Mekin nautimme viimeisista helteisista paivista Kuala Lumpurissa, Vietnamissa ja Japanissa. Tyopaivia jaljella vajaat sata!

2012-03-22 @ 10:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0