Pa safari

Medans ni laser det har ar jag pa safari. Det ar en fyradagars safari fran fredag till mandag. Och vi ska talta!!!! Jag ska beratta allt da vi kommer tillbaka, men jag har tidsinstallt nagra inlagg sa att ni ska ha nagot att lasa och titta pa!

Forst lite bilder fran marknaden! Det var trangt, massor med saker och lite otrevliga forsaljare. Det ackligaste var kottet som hangde dar. Flugorna kalasade pa det och det luktade illa... Vi fick dock inte ta bild pa det. Men har ar nagra andra:









Vi kopte agg, som vi fick i en pase.... Mycket opraktiskt, men de holl! Har sitter vi pa ett kafe' som vi hittade. Sjukt goda smoothies, milkshakes och juicer dar! Medans vi satt dar gick tre skolflickor forbi. De vinkade at oss sa vi vinkade tillbaka. Sen gick de, trodde vi. De kom in, stallde sig bakom oss och bara stod dar och tittade. Sa himla mysko... Sen vet vi inte om personalen sa at dem eller om det var vakten utanfor som stod och stirrade pa dem som fick dem att ga. Men de gick i alla fall...


Glom inte att kika in Julias blogg. Det finns en lank till hoger pa sidan. Och att lamna en kommentar :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Siellä taitaa olla vähintään yhtä monta riisisorttia kuin meillä on erilaisia perunoita. Syödäänkö siellä muuten ollenkaan perunoita,tuskin ainakaan kuoriperunoita. Kaikissa säkeissä tuskin oli riisiä. Onko ne maissia,ehkä kaikissa olikin eri sorttisia maisseja! No varmasti myös,papuja ja sen sellaista.

Hyvä idea se pullanpaisto.Kiva että se Linus tuli juuri nyt niin hän voi teille esitellä paikkoja joista on pitänyt.



Isä laittaa juuri nyt = sunnuntai iltapäivällä kattolistoja ja Henni on treenaamassa .Staffan on Malinin luona ja me lähdemme kohta pizzalle. Hali äidiltä

2012-04-01 @ 14:45:49
Postat av: Sam

Jambo!!(vad betyder lambo då?)

Vilka äventyr ni är på! Kilmanjaro verkade härligt, men de där skyltarna.. puuh! Kändes som när man ser på Star Wars filmen och den där texten kommer åkande..första raderna orkar man läsa sen blir det bara meeh! Säkert inget viktigt...och sen sitter man och fattar ingeting resten av filmen...samma sak om man ska tro de som avgudar star wars...dvs livsviktigt.

Alltså finska nationalsången..alltså finns det någon ålänning i världen som kan den?

Annars..MJO jag tror inte det kissas lika mycket på Mariebad som andra badhus...för jag var hemma och simmade lite. När man kommer in på den djupa delen så är det superläskigt!(typ 4m djupt) Varför jag tycker så, ja det har jag ingen aning om. Det är ju inte så jag är rädd för att trilla igenom vattnet och slå huvudet i botten...iof om man ska tro bibeln har märkligare saker skett...så kanske man är lite troende ändå...men gubbar och tanter, barn och folk som tror att jorden är platt och tror på det som står i boken blir kanske rädda och kissar lite? I helgen halkade jag av podiet på Kino när jag stod och dansade..smärtsamt värre..det är högre än man tror.

Sen har jag seriöst funderat på att messa nyan, måste göra det innan man lämnar ön! Tänkte berätta för folk min upptäckt: ALLA vägar leder från åland...jojo tro mig...i Mariehamn går vägen bara rakt ut i vattnet, Eckerö, Långnäs, Svinö och massa andra ställen likadant...folk här verkar tro det motsatta? Oäej,nu har jag skrivit en roman här, du kommer ju inte hinna läsa den :D

Hoppas ni har det grymt när ni är på safari!

2012-04-02 @ 14:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0