Den Tanzanianska spriten

Hockey VM är i full gång igen, och ifall någon råkade missa det i går så vann Finland sin match mot USA. Tror inte att någon hade räknat med att Finland skulle klara av att göra det avgörande målet med 8 sekunder kvar :) Men dom gjorde det, och det firade vi här hemma med att smaka på lite Tanzaniansk sprit som jag hade med mig. Konyagi heter den, smakar gin, är 35%-ig och i påse.
Svälv tycker jag inte om gin, men bara man blandar det med tillräckligt mycket juice/sprite så går det bra :) Hehe! Men de andra tyckte om det! En kul grej i alla fall. I Tanzania sitter dom dock och dricker det rent ur påsen, men det skulle jag inte rekommendera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0