Det där med cyklar

Startade den här dagen med att cykla in till stan och Western Union för att betala den här godingens skolgång:
Jag orkar inte svänga på bilden nu, så vrid på huvudet istället :)
.
Det tog en hel evighet att få överföringen gjord, och det var INTE lätt! Fast det berodde nog också på den underbara servicen jag fick. Men jag fick iväg pengarna och började cykla hemåt. Och då bestämmer sig cykelkeden för att hoppa. Jag försökte fixa den, men jag fick gå till cykeldoktorn. Så där stod jag sen med smutsiga fingrar och ledsna ögon medans han fixade cykeln. Kanske just för att jag såg så ledsen ut så fick jag det gratis, plus att han spände keden :) Så nåt positivt fick jag ju ut av det också. Eller ja, Ronja fick, det är ju hennes cykel! Men vad är grejen med mig och cyklar?? (För dem som inte följt med här så länge så finns det lite historia mellan mig och cyklar. Vi går inte ihop så bra....)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! GRATTIS till examen! Det har ju gått en evighet sen jag sen jag lovade att berätta lite vad jag hittat på...Cyklar...jag vet exakt vad du menar! Cyklar är ju till för att underlätta att ta sig till olika platser...men så fungerar verkligen inte min ...tänker att mjo men jag har lite bråttom bäst att jag tar cykeln, men man får ta i så man håller på att dö ..som när jag ska till gymmet. Då är det en lång backe innan, medan jag krigar som kungen i 300 tänker jag på hur skönt det ska bli med nedförsbacken men då det verkar blåsa motvind åt alla håll så tvingas man trampa i nedförsbacken också(jag känner mig lika lurad då som när man låtsas kasta något åt en hund och den springer och letar efter det som man i slutändan inte kastade) Sååå när man väl når gymmet så orkar man ju knappt öppna dörren..då ja då blir jag på riktigt gråthumör(är det konstigt att man längtar hem nån gång?)Hur som haver! på valborg ..gjorde jag ingeting..bara satt och funderade...på riktigt vad vet jag inte..men oj vad vuxen jag kände mig då jag gick på promenad och tittade på de fulla sjömansskolan eleverna..meeen två dagar senare när jag igen skulle och simma på mariebad...så på vägen går man förbi en liten park där det finns lite skatebordåkare...stod och fnissade lite åt någon av dem som ramlade varpå de tittade surt och sa gör det bättre själv då...och vips så slank det ur mig att jag nog allt skulle visa dem hur man åker(hur och varför jag sa något sådant har jag verkligen ingen aning om, men jag har en tendens att säga sådant som jag i huvudet tänker; säg för sjutton inte det där!)hur det gick...alltså för fem års underhållning..tycker jag att jag förtjänar en check av landskapsregeringen, eller iaf en kram..eller ett diplom..aja, några dagar senare satt jag på park(säg inte detta till Josefin, jag får typ inte vara där för henne)..jag brukar gå dit för att titta på människor och lyssna på trubaduren..vad gör man inte för att underhålla sig i denna stan. Hur som helst får jag för mig massa saker när jag är där, men denna kvällen tyckte jag att jag betedde mig riktigt riktigt bra...jag sjöng inte något, jag klättrade inte på möblerna, jag kexade inte ner hela toaletten...men jag hamnade med någon filur och pratade...han kände min vän jag var där med och till mig slängde han ur sig alla dessa smårasisistiska sakerna som jag har förstått att alla ålänningar med manligt kön besitter(akta er för när pappa kungen bestämmer sig för att ta över Finland igen tänker jag)....hmm jag sitter där och lyssnar och är rätt så trött på hans prat, men så säger han slutligen..jag är en god människa och inte en rasist...varpå jag lutar mig över bordet och säger: Ja jag kan verkligen se att det finns en fin människa i dig, jag ser en riktigt SVENSK i dig! Varpå han slor knytnävarna i bordet och alla shots och all öl slås ut, sen sträcker han sig för ge mig pengar(en dagsedel)..och så gick det till när jag fick massa gratis sprit på Park :D

Några dagar senare fyllde jag år...och jag gillar att ha födelsedagsevenemang...så denna gång bjöd jag över några av mina närmaste vänner till ön för att mja se på ön...kort och gott hände det massa bus den helgen...bla lite vodkagolf på kastellholm, sen snodde vi med oss massa golfbollar som vi stod och slog ut i vattnet på gröna udden, vi tryckte några egna tröjor med ett fantastiskt budskap..eh! Sen då...mjo jag har aldrig åkt med Silja Europa, och eftersom jag är fartygsintresserad så bestämde jag mig för att ta en tur med denna till västryssland(åbo) ..alltså herregud!när jag skrev det blev det så uppenbart hur nördigt gjort det var av mig...aaja. Det var verkligen fel dag av mig att åka..Finland spelade mot Ryssland...och efter ha hört"vet du vad som är bättre än sex? sex, ett" typ tusen ggr (förresten bättre än sex?! Vad i...antingen älskar man hockey något helt omänskligt i detta landet eller så...ja vet man inte hur man skall göra..kan knappast vara killarna i Finland som kommit på detta uttrycket)aja så vill jag ju inget mer än att det går åt fanders för leh'jonen..vilket det gjorde och det var ju som julafton för mig..så glad som man var gick jag upp och dansade styrdans med Sirpaa 59...eehm..det som händer på Silja Europa stannar nog där...men det efter ordentligt skrubbande och gråtandes i fosterställning i duschen..klev av i långnäs mitt i natten sen...och insåg att världens ände...det är lågnäs...ett ställe vart man inte vill för en miljon...men du nu till något helt annat! Jag behöver verkligen din hjälp! Jag sitter fortfarande med massa pedagogikböcker och har massa frågor om pedagogik och kunskapsformer ..typ färdigheter osv...och jag börjar bli riktigt riktigt förvirrad i det..det blir ju Prinsesstårta och underhållning(från Josefin då) som tack för hjälpen :D, jag flyttade ut ifrån mitt flyktingläger idag och lämnar ön imorgonbitti... men jag kommer tillbaka om drygt en vecka igen så då. Ha det bäst! Kramar

2012-05-31 @ 18:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0