den där lustiga historien om sommardäcken

Det är säkert ingen som missat att det helt plötsligt blivit vinter där ute. Det märktes speciellt då jag körde till jobbet i morse. Hastigheten i stan låg på 30 km/h och på landsvägarna gick det knappt snabbare än 50. Själv satt jag som på nålar hela vägen till jobbet, och sen ut till Geta och hästarna. Att köra med sommardäck i det här väglaget är inte att leka med... Väl ute i Geta pratade jag i telefon med mamma och hon kläcker ur sig att jag har vinterdäck på bilen!!! Ååååååhhh...!
 
Jag trodde nämligen att vi skulle byta däck i helgen, men tydligen hade pappa bytt dem igår då han hämtade bilen från servicen :) Nåja, jag har i alla fall kört försiktigt i dag!
Nåja, jag är säker på att det inte kommer att se ut så här länge till. Lagom tills alla har bytt till vinterdäck nu i helgen så kommer all snö smälta och så har vi höst ett tag till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0