Följde du med på religionsundervisningen i skolan?

Titta först på den här filmen.

Arken - slideshow maker
 
 
 
Räck upp handen om du svarade 1. --------------------------------------> Är du helt säker?
 
 
Räck upp handen om du svarade 2. --------------------------------------> Är du heeeeelt säker?
 
 
Räck upp handen om du svarade rätt: 0 djur. För inte var det väl Moses ark heller? Jag har för mig att det var Noa :)
 
Några dagar innan skolan började i höstas var alla Ålands lärare på en inspirationsdag. En av föreläsarna visade denna för oss, och de flesta lärare svarade faktiskt fel :) Vad jag svarade? Jag svarade faktiskt 0. Kände på mig att det var något lurt med frågan, och det var ju det!
 
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Får man fråga hur du tycker det går på jobbet? Känner du att du var väl förberedd från peffan? (Jag har förstått att många tycker att de inte är det). Och så hoppas jag att du har åtminstone lite tid över för annat än jobb (har själv vikarierat och fått sitta uppe till 2-3 varje natt, inte så himla kul i längde liksom)

Svar: Jo de går bra tack :) Det är kul, utmanande och inspirerande på samma gång! Jag känner att jag gärna hade haft mer praktik under utbildningen, det fick man alldeles för lite av! Speciellt jag som inte vikarierade något under studietiden och då inte fick känna på verkligheten så himla mycket. Sen hade jag gärna haft mer om vad man ska göra innan skolan och sånt annat som inte är undervisning. Annars känner jag mig nog relativt förberedd.Jag har nog lite fritid, men lite mer skulle nog vara trevligt :) Men det kommer!
Fanny

2012-10-06 @ 21:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0