Nu ska här bli ordning

Jag är en sån som verkligen inte tycker om att laga mat, för det mesta i alla fall. Jag kan tycka att det är kul om jag får göra det för någon eller tillsammans med någon. Men nu bor jag ju som bekant ensam och då är det sjukt tråkigt att laga mat. Jag menar, hur kul är det att laga en god och fin middag till sig själv? Ska jag sitta där sen och säga "Mmm vad gott! Det här gjorde du bra Fanny!" Ja så borde man väl egentligen göra, men det är sällan som det blir så. Oftast blir det något slarv av middagen och det mår jag ju faktiskt inte bra av. 
 
Så, nu ska jag försöka få lite ordning på min middag. Och ni ska hjälpa mig! I och med att jag bor ensam är det ingen som kollar mig, att jag äter ordentligt, och det är där ni kommer in. Jag har skapat en ny kategori: Det där med mat. Tanken är att jag ska lägga upp bilder på min middag. Och nej, inte varje dag, det här är ingen matblogg, men några gånger i veckan :) Och för att det ska vara lite intressantare för er så måste ju jag se till att laga något kul och också lägga upp det någorlunda fint (läs: inte allt i en enda hög). Då blir det också roligare för mig att äta!
 
Men nog snackat om det. Här kommer dagens middag: stek kycklingstrimlor (jag tog honungsmarinerade) och koka ris till det. Sen en klick Creme Bonjour vitlök och örter. Nam nam! Till sallad blev det sallat, miniplommontomater, majs och kikärter på burk. Jag hällde på olivolja med citronsmak, salt och peppar. Mums blev det!
Berätta gärna om ni har nåt gott recept på lager! Eller kanske ni brukar laga nåt liknande? Det är ju guld värt att ha små variationer på enkla recept, så blir inte alla middagar samma sak. Hoppas ni kommer att hitta något gott i detta :)

Kommentarer
Postat av: Jossa

Nämen nu ska jag se till att kommentera lite, känner att jag är lite dålig på det trots att jag bloggstalkar dig. Kycklingen ser riktigt mums ut, på nåt sätt är honungsmarinerad kyckling väldigt åländskt och hemma för mig. Här kommer ett fisktips: placera portionsstora bitar av fisk i en ugnsform. Krydda med limesaft, sålt, peppar. Splätta på ajvar relish. Häll över grädde. In i ugnen på 225 ca30min, kanske lite mer. Potatis till. Mummarecept om man gillar ajvar. KRAM!

Svar: Hihi, alltid välkommet med en kommentar :D Hmm, känner att jag kommer få springa runt en bra stund och leta efter ajvar relish i affären om jag ska laga det där, jag har nämligen ingen aning om vad det är :P haha! Men bara jag tagit reda på det så ska jag prova det där!
Fanny

2012-09-26 @ 22:12:25
Postat av: Hanna

Självklart ska du sitta och diskutera maten med dig själv! "Mm, det här blev ju faktiskt riktigt gott! Kunde kanske varit lite mer citron i det här, men annars så... Mums, det här gjorde vi bra jag och mig själv!" :D Och försöka impa på dig själv. För jag håller med, det är sjukt tråkigt att laga mat åt sig själv. Jag gillar att laga mat, men när man är ensam är det ju så förbannat tråkigt. Så jo, jag tror det här är ett vinnande recept! :)

Har en del bra vardagsrecept som är goda, enkla, hyfsat billiga och perfekta att göra stora satser av så man kan frysa in, ska försöka komma ihåg att dela med mig av något vid tillfälle, men just nu har jag dessvärre bara hundutställning i huvudet :P

Svar: Haha ja, tyvärr så e de ju nog nästan så det är hemma hos mig, fast inte vid maten dock. Men annars pratar jag väldigt mycket med mig själv :P Det blir så när man bor ensam, haha!
Jaa, du får jättegärna dela med dig! Men lycka till på hundutställningen först!
Fanny

2012-09-27 @ 20:58:48
URL: http://haanabanaana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0