Träningsverk

I dag har jag haft en aktiv tisdag. Började dagen med en 30min powerwalk i morse innan jobbet. Efter jobbet var det dags för löparkurs. Där blev det ca 2km uppvärmning (tänk att jag överhuvudtaget kan skriva 2km som uppvärmning, för ett halvår sen var det lagom för ett helt träningspass...) följt av lite löpskolning (löpteknik) och sedan dagens huvudverk: 16xca300m. Tempot fick anpassas till att klara av 16 stycken, men lite hårdare än vanligt joggtempo blev det. Jag testade dessutom att prova lite ny teknik. Jag får nämligen lätt ont i höften när jag springer och nu testade jag att korta ner mitt löpsteg samt att springa lite mer på tå, vilket tycktes fungera! Och som det känns nu, nästan 4 timmar senare. Vaderna, framsida lår och rumpa värker redan!!! Stackars morgondag...
 
Men nu är klockan mycket och jag ska gå och lägga mig. Hur bra nu det kommer att gå att somna då sambon tittar på Sverige-Portugal på TV...
 
Ska drömma mig tillbaka till Portugal så fort jag lyckas somna!
 

Kommentarer
Postat av: L

ja e så imponerad av ditt springande! fanny som HATAR att springa e ju nu helt ny kvinna! jag önskar mig till julklapp en liknande motivation som du har :) <3

Svar: Aaaaw, vilken komplimang :) Tack!
Fanny

2013-11-21 @ 21:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0