Vad är en klassiker?

Träningsvärken börjar äntligen släppa taget om mina ben. Lite sitter kvar än men det ska väl ge med sig det med! I dag hade jag tänkt ge mig ut på en löprunda, men det slutade med att jag blev hemma och fick massage istället :)
 
Jag tänkte att jag skulle skriva lite om vad en klassiker innebär. Den hela klassikern, en svensk klassiker, består av följande:
Skidning: Vasaloppet 90km eller
Engelbrektsloppet 60km
Cykling: Vätternrundan 300km
Simning: Vansbrosimmet 3km
Löpning: Lidingöloppet 30km
 

Tjejklassikern består av samma lopp (utom Engelbrektsloppet) men endast en tredjedel av sträckan. Alla lopp ska göras inom ett år, men man får börja var som helst. Jag gjorde ju Lidingö tjejlopp i helgen så det var där jag började. För att klara av klassikern måste jag skida Tjejvasan i februari, cykla Tjejvättern i juni och simma Vansbro tjejsim i juli.
 
Ja, det var det för i dag. Nu ska jag ta tidigt kväll och krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0