Lidingö Tjejlopp - check!

Igår gjorde jag något som jag för ett år sen inte ens trodde att var möjligt för mig, jag sprang Lidingö Tjejlopp. Så här såg min facebook statusuppdatering ut efter det:
 
För ett år sen orkade jag inte springa ens 3km, i dag har jag sprungit Lidingö tjejlopp, 10km i backig terräng! Sjuuuukt jobbigt precis hela vägen. Nu får jag baske mig inte missa ett enda lopp för Tjejklassikern, för jag vill inte göra om detta nästa år!
Jag och Hanna efter loppet, med medaljer och skumpa!
 
Så här dagen efter kan jag hålla med om att jag inte vill göra om det nästa år, samtidigt som jag inte ser det som en omöjlighet. Det är ju trots allt ett bra sätt för att motivera mig att komma ut i löparspåret!
 
Men hur gick det då? Ja, som jag tror att ni förstått så var det sviiiiinjobbigt, precis hela vägen, med undantag av ca 500m strax efter halva vägen då det flöt på rätt fint. Uppförsbackarna var inge roliga alls och jag gick i flera av dem. I nerförsbackarna passade jag däremot på att låta benen rulla lite snabbare (med kontroll såklart) och lyckades på så sätt spara lite energi (istället för att bromsa, vilket är skadligt för bl.a. knän och bromsar ner farten...).
 
I mål kom jag till slut och där stod min fina sambo och väntade på mig. Där grät jag en skvätt för att det varit så jobbigt, för att jag hade ont, för att jag var helt utmattad och för att jag faktiskt klarat av det! Min tid blev 1:09:56, vilket är ca 1min snabbare än Tjejmilen som gick på 1:10:42. Jag hade räknat med att det skulle ta närmare 1,5h så jag kan inte vara annat än superstolt och nöjd över min prestation!
 
I dag har jag träningsvärk i låren, på smalbenen och rätt ordentligt ont i höfterna. Jag har något "fel" i höfterna som gör att något i höften hoppar när jag går/springer uppför. Springer jag då längre än vad mina höfter är vana med så får jag ont, redan då jag springer. Som tur var tog det inte över i går utan det kom mest i dag. Så nu blir det till att vanka fram i några dagar :) 
 
Det blev rätt långt det här nu, men har man mycket att berätta så har man :) Nu ska jag krypa ner under täcket och SOVA! Helt galet trött är jag! Hoppas ni orkade läsa!

Kommentarer
Postat av: Lotta

super super duktigt! jeejee! i´m proud of you!

Svar: Tack Lotta!
Fanny

2013-10-01 @ 09:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0