Sjuk...

Jaa, usch usch att vara sjuk... Snuvig och hosta... Ringde hälsocentralen igår och det samtalet fick jag ju inte ut så mycket av, ungefär så här lät det:

Jag: Hej, jag har haft hosta drygt 4 veckor och tänkte om jag skulle få boka en tid hos läkaren. Har provat 2 hostmediciner men dom hjälpte inte...
- Hmm, jaa, hostmedicin brukar inte hjälpa... Det kan vara ett virus som du har och då går det inte att göra något, dom brukar vara rätt så långdragna. Har du några andra sjuksymptom?
Jag: Njaa, har lite snuva och så, mest hosta...
- Okej, men om du få mycket torrhosta på natten kan du ta en sked honung, det brukar lätta. Och om det inte går över kan du köpa en hostmedicin. Sen om du får feber eller så så kan du ringa på nytt.

Jahaa tänkte jag.. Hostmedicin hjälper inte men jag ska ändå köpa det eller? Suck.. Nu har jag blivit lite sjukare men har ingen feber så jag kan väl inte ringa då i alla fall =)
Tror jag ska köra på min egen kur, en massa finrexin, vatten och c-vitamin och så blir det nog bra!
Nu ska jag snart gå och sova, sov gott på er!

En sovande Törnrosa, hehe


Kommentarer
Postat av: henni

huuu lite läskig bild!

2009-07-12 @ 20:04:31
Postat av: L8

hej! du har fixat kommentar grejjen! kiva=) kram!

2009-07-14 @ 13:41:04
Postat av: Fanny

haha, ja ha inte gjort nåt =) ja tror de va nåt tillfälligt bara.. hade också så ett tag att ja inte såg kommentarerna men det gick över!

2009-07-16 @ 17:07:48
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0