Ett sista inlagg fran Malaysia

Nast sista dagen avklarad. Borjade med att vandsteka oss vid poolen idag igen :) Sen for vi an en gang till shoppingcentret Times Square. Tur att vi far imorron, det finns sa mycket shopping! Men en sak irriterar vi oss pa nagot fruktansvart nar det galler shoppingen. I manga manga affarer far man inte prova kladerna!!! Hur sjutton ska man da veta om det passar??? Nar vi fragar varfor sa kommer det alltid "one size, fits all". Jo sjutton heller att det passar oss europeer som ar lite storre an dessa pyttesma asiater!! Linnen kan man kanske kopa sa, men prova kopa en klanning... Ett annat argument till varfor man inte far prova ar att plagget kostar sa lite... Men det ar inte heller en orsak tycker jag. Idag blev jag forbannad ine i en affar. Jag hade tva trojor, den ena fick jag inte prova for att det var "one size - no trying". Da sa jag att men den andra ar inte one size sa den far jag val prova? "No no, can not try" fick jag till svar. Jag blev sa arg att jag slangde kladerna pa bordet och rot att da vill jag inte ha nagot, sen stormade jag ut ur affaren med syster i slaptag... No trying ar ett mycket dumt affarsknep tycker jag....

Hur som helst, det har kommit lite onskemal om bilder pa hunden och jag har ju sjalv lovat bilder pa huset vi bor i, sa har kommer lite.

Min moster Benita och hennes man Tapio tillsammans med residensens hund Bella. Bella ar en vildhund som residensens kock tagit hem! Sa hon ar lite halvtam!


Har ar lite bilder pa huset

Nedre vardagsrummet


Matsalen


Grinden


Ingangen


Tradarden och uteplatsen


Poolen har en liten egen gard, till vanster i bild kommer sen uteplatsen


Infarten


Har foljer nu lite vackra vaxter och blommor fran garden, kanske kan gladja nagon :) Men fraga mig inte vad det ar for nagra, for det vet jag inte :)










Och sist en liten omogen paprika eller chili eller vad det nu ar!


Sadarja. Imorgon ska vi forst besoka en moske och sen fjarilshuset. Efter lunch ska vi en snabbis till nargallerian for de sista nodvandigheterna och sen borjar resan lida mot sitt slut... Vi har haft en jattebra resa och jag hoppas ni har gillat bilderna! Kommer nog inte att hinna uppdatera imorgon sa det blir nog forst i slutet pa veckan misstanker jag. Nu ska jag ga och packa lite, det finns en del som ska klammas ner i vaskan :)

Ska bli skont att komma hem till sitt eget, och till alla nara och kara!

Kommentarer
Postat av: mamma

tack för bilderna.Ni verkar inte bo i värsta slummen.Trevligt med ett bild på värdparet också.Jag tror och hoppas att också dom har haft det trevligt med er!

Förresten, den där bilden om Fanny på fyllan - var de Henni som fått gulsjukan bredvid?

2010-06-27 @ 19:05:59
Postat av: mamma

Trevligt med ett bild av värdparet också.

Hoppas och tror att också dom har haft det roligt med er!

Förresten,bilden med Fanny helt redlös på Redang - var det Henni som fått gulsjukan som stod bredvid?

2010-06-27 @ 19:16:57
Postat av: Fanny

Haha nej mamma, det var ingen bredvid mig :)

2010-06-28 @ 13:04:18
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0