Pulau Redang

Nu har vi kommit hem fran Pulau Redang, en riktig paradiso!! Sanden var vit, vattnet vackert turkost och jatteklart och fiskarna och korallerna vackra. Vi hade en egen bungalow med havsutsikt! Vi var i princip de enda europeerna dar och man har kant sig lite som ett exotiskt djur. Alla tittar pa en, de vuxna till och med pekar pa oss och sager till barnen att de ska titta! Henrika och Staffan (som ar ljusare an mig) har fatt stalla upp som modeller nar asiaterna ville ha med dom pa bild! Alla undrar varifran vi ar och en del forsoker gissa. Gissningarna ligger pa Tyskland, Rumanien och annat, men inte Finland. sen nar man sager att vi ar fran Finland sa kan man inte vara riktigt saker pa att de vet var det ar :) Men en del borjar prata om vadret i Finland och fragar om vi har sa har varmt och sana har fiskar dar! En del vet ocksa en del om Finland och borjar beratta en massa for oss (oftast taxichaffisarna). Ibland stammer det de berattar och ibland inte. Men vi orkar inte alltid ratta dom :)

Pa on har vi njutit i fulla drag, vi har snorklat tva ganger om dagen och trots att det ar 10 timmar sen jag satt i en bat sa gungar det fortfarande!

Lagger upp sa manga bilder jag orkar idag, och resten kommer imorron! Vi har massor...................

Utsikten fran var bungalow

Stranden


Jag och Syster


My sister and brother!





Lite pa mig och syskonen





Vi som var med, moster, Henni, jag och Staffan


Hittade en san har liten krabat pa stranden!


Kvallarna var fina, men det blev morkt valdigt snabbt!




Staffan hittade en fin ring at mig!!


Nu orkar jag inte mera ikvall. Ska ta en dusch och sen ga och sova. Klockan ar halv 10 och jag ar helt slut!! Ska forsoka lagga upp lite fler bilder imorgon!

GLAD MIDSOMMAR!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser faktiskt paradisiskt ut.Fina bilder och ni ser ut att njuta av tillvaron.Jag skulle gissa att tiden där kändes alldeles för kort.Det är bara att börja samla pengar för en trip till,eller?

Kul att också vi får vara med och delta via bilder i vad ni har varit med om.Hälsa värdparet!

2010-06-26 @ 13:59:58
Postat av: Fanny

ja det var verkligen underbart dar! Tiden gick fort samtidigt som det var langa dagar, men anda korta, haha, svart att forklara! Jag skulle nog kunna fara dit igen, men det ar ju kul att se nagot nytt ocksa, sa sen nar man upptackt resten av varlden sa kan man nog fara dit igen :)

2010-06-26 @ 14:16:37
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0