Grattis på min dag!

Idag är min dag, bara min dag! (eller kanske lite dom andra som också fyller år den 15 september, men bara pyttelite). Är rätt trött just nu måste jag erkänna. Blev ju inte så mycket sömn förra natten och inte inatt heller. Det i kombination med tidiga mornar är väl inte så bra :) Men skit i det, jag fyller ju år :D

Igår var vi som sagt till Ollis. Har mycket bilder men orkar inte lägga upp dem nu så dom kanske kommer senare, eller imorron! Istället kan jag visa er hur man planterar träd, närmare bestämt tallar!



Man sticker ner röret i marken (den har en ända som är som en pil, och när man trycker upp den blir det ett hål i marken) och sätter i en liten tallplanta. Sen tar man upp röret och plantan blir i marken! Superlätt var det!

Sen stampar man lite runt den lilla plantan så att den hålls på plats :)


Nu ska jag slöa lite, kanske skriver mer senare!

Kommentarer
Postat av: SvenneSara :)

Grattis på dig Fanny :) Ha en underbar dag!! Kram

2010-09-15 @ 17:42:56
Postat av: Fanny

Tack Sara! Ha det bra du med! Kram

2010-09-15 @ 18:10:48
URL: http://ladyspalace.blogg.se/
Postat av: Henni

Alltså det måste ju ta länge att plantera en hel tallskog på det där sättet! :P Och grattiiiis igen såklart! :D

2010-09-15 @ 19:38:34
Postat av: Fanny

Det gick ganska snabbt faktiskt, tog kanske 20 sekunder att plantera en planta. Nu e ja inte helt säker på siffrorna men jag tyckte att dom sa att dom planterar ca 8000 plantor på en vecka :)

2010-09-15 @ 20:13:44
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0