2011 års lista

Jag brukar inte göra listor. Men nån gång ska väl vara den fösta :) Den här hittade jag på Saras blogg och tyckte att den kunde vara lite rolig. Finns det ingen om förväntingar på 2012? Det hade också kunnat vara kul!
.
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag sa upp mig från mitt (sommar) jobb. Inte så kul...
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger inga nyårslöften.
3. Fick någon du känner barn?
Ja, en gammal god vän fick en fin son!
4. Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov inte!
5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Danmark.
6. Är det något du saknade 2
011 som du vill ha 2012?
Ledighet.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Det måste nog bli, som ovan, då jag sa upp mig från jobbet... Eller då jag flyttade hem!!
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag flyttade hem till min Peter, familj och Åland ♥
9. Vilket var ditt största misstag?
Att inte lägga ner mer tid på min gradu...
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Hmm, jag vet inte om det räknas, men anmälningsavgiften till Tanzania-resan!
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Vaccinationerna för resan till Tanzania...
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att jag äntligen flyttade hem!
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Njaaa, förutom vanliga förkylningar så är det nog bara ryggen som bråkar med mig...
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Det känns lite trist, men det här året har jag nog ingen låt..? Eller kommer någon på en låt som borde stå här?
15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Både och. En depression i våras gjorde livet lite tungt och sommaren var lite stormig. Men hösten och vintern har varit toppen!
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Gradun.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Grubblande. Jag är en grubblare och det är inte välkommet :)
18. Hur ska du fira julafton?
För första gången utan min familj. Nu blir det med Peter och hans familj istället, spännande! Men jag är säker på att det kommer att bli bra det med! Mest nervöst kommer det att bli att se hur julbordet skiljer sig :)
19. Blev du kär?
Jag var redan och är fortfarande!
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Morden i Midsomer! :)
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Jag hörde en gång något smart: "Att hata någon är att ge den personen uppmärksamhet (och all uppmärksamhet är väl bra uppmärksamhet), det svider mer att vara likgiltig mot den." Men nej, jag har inte böjrat hata någon detta år.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Den bästa boken var nog Camilla Läckbergs nästsista. Jag minns inte vad den heter. Önskar dock att jag hunnit läsa mer.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Musik och jag är något som bara flyter på, så stora musikaliska upptäckter är det ont om...
24. Önskade du dig något som du fick?
Jepp, denna :)
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ekonomiskt oberoende?
26. Vilken var årets bästa film?
Det är lite som med musik här, jag är inte så uppdaterad. Men Red Riding Hood gav mig mardrömmar och Water for Elephants var riktigt bra.
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var på praktik, barnen sjöng för mig, jag fick ett kort och vi hade kalas med kokosbollar och saft.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jag tolkar det till nya människor, och då är det absolut mina kollegor på Air Åland.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Alltid ett steg efter det rådande modet :)
30. Vad fick dig att må bra?
Att flytta hem till Peter, familjen och ön.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Det där med kändisyra har jag aldrig riktigt förstått mig på. Lite häftigt är det ju om man träffar någon, men mer än så är det inte. Men det skulle vara häftigt att träffa Oprah eller Tyra Banks.
32. Vem saknade du?
Alla. Då jag varit i Vasa har jag saknat dem på Åland, och då jag varit på Åland har jag saknat dem i Vasa.
33. Vilken var din bästa månad?
Det måste nog bli november. Jag har varit glad och lycklig!
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Säkert hur mycket som helst. Men det låter jag bi att grubbla på :)
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
På många sätt: Jag kommer att ta examen från Pedagogiska Fakulteten och bli Pedagogie Magister. En av mina äldsta drömmar kommer att uppfyllas: jag ska åka till Afrika och hjälpa barn. Jag kommer förhoppningsvis att få ett fast jobb och bli vuxen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0