Det underbara vårvädret...

Puh, vilken dag! Har haft vinterfältkurs med biologin så vi har varit ute mellan 13 och 16. Och det har snöat, och snöat, och snöat... Var tionde minut måste man sopa av allt, som en liten snögumma var jag!
.
En annan sak som gjorde det mycket trist att åka från Åland den här gången var vädret. Det var riktigt vårigt hemma när jag for, smältvattnet forsade ner i gatubrunnarna, solen värmde och det var allmänt härligt! Jag fick lust att göra som när jag var liten, hjälpa våren litegrann! Jag brukade sprida ut snön så den skulle smälta snabbare och hjälpa vattnet snabbare ner i brunnarna. Det kändes som en god gärning :)
.
Men sen, ju närmare Åbo vi kom, desto dimmigare blev det :( Det började töa, och ju längre norrut vi kom desto mer snö kom det. Och nu har det då alltså snöat hela dan... Buhuuu, varför kan det inte vara som det var i Umeå i söndags? Underbart för en picknick vid en sjö.
.

Kommentarer
Postat av: Henni

Oj, deras stuga ser ändå en hel del större ut än jag hade trott! Ser fint ut med sjön sådär nära :)

Och kolla på översta bilden till höger, man ser att du och Elli är släkt, ni sitter precis lika!! ;) Hihi

2011-03-16 @ 20:33:37
Postat av: Fanny

Haha, vad skarpsynt du är :)

2011-03-17 @ 11:07:06
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0